L.A. is where my dreams live

För en månad och en dag sedan så stod jag där på nyårsafton och hade en spännande resa framför mig. En resa på fem dagar till Kalifornien med min älskade vän Rebecca. Vi hann inte bara med L.A. utan drog oss vidare till grannstaten och Las Vegas, och ännu en stat efter det. Nämligen Arizona och ytterligare en punkt på min bucketlist kunde checkas av, Grand Canyon. 
 
Vi var där med Rebeccas syster och pappa. Underbara människor allihop. Jag hoppade på den sista delen av deras Kalifornia-roadtrip. Njöt till 100% och fick se massor med nya platser jag nästan gett upp hoppet om att få se (dramatisk 20 åring?). Det här landet asså. Slutar aldrig förälska mig i nya platser när jag reser omkring här i USA. 
 
Kom dit den 1a januari och vi började dagen direkt med att åka till Universal studios. Älskade varenda minut vi var där, filmfreak som jag är. Vi fick se studios och inspelningsplatser, 3D och 4D filmer, en stuntshow och andra special effecter. 
 
Den 2a januari började vi resan mot Las Vegas. Jag fick äran att köra när vi kom till till själva staden och det var nog en utav höjdpunkterna för mig. Att få köra i solnedgången med musik på hög volym, ned för "The strip" i Las Vegas, ja tack! Kvällen spenderades med att vandra upp och ner för "The Strip" med stopp för middag och lite race uppe i de största korridorerna jag någonsin sett på Ceasars Palace. 
 
3e januari så körde vi vidare till den tredje staten på tre dagar, dags att få se det omtalade Grand Canyon, eller en liten del utav det iaf. Snö på marken och med converse på fötterna så blev vistelsen lite kortare än jag kanske önskat men det va satans vackert. Måste bara åka tillbaka dit någon dag. Resten av dagen bestod av körning tillbaka till L.A. Inte mig emot. 
 
Vaknade upp den 4e januari en bit utanför L.A. och det var dags att säga hejdå till Beccas käre far och syster. Om ni läser det här så vill jag bara säga tusen tack igen för att jag fick dela den här resan med er, hade så extremt kul. Vi ses i sommar igen! 
 
Jag och Becca drog sen tillbaka in till L.A. och hon hakade på mig till mitt hostel som jag skulle bo på för natten och sen mötte vi upp en utav mina kusiner som jag inte sett på flera år. Roligt återseende och det blev frukost vid Venice Beach. Becca åkte tyvärr också hem den dagen men jag hade ett dygn kvar då min värdfamilj också var bortrest så jag var ledig. Spenderade resten av dagen med att upptäcka Venice Beach och Santa Monica. Otroligt fint. Köpte med mig lite middag som jag åt medans solen gick ner över Santa Monica pier. Hängde där ett tag tills det blev kallt och gick hem till hostlet. Bodde på Samesun på Venice Beach och det var ett jättetrevlig ställe. Min kusin och hans kompis bode på samma hostel så vi gick till en bar i närheten och pratade i några timmar innan det var dags att sova.
 
5e januari och min sista dag spenderades först i soluppgången med min kamera och senare på en tour i ca 5h. Eftersom att jag inte hade någon bil och gärna ville se så mycket som möjligt så åkte jag på en tour som tog mig till The Grove (utomhus mall) + the Farmers market, Hollywood Boulevard och Rodeo Drive. Fick bl.a. se walk of fame (+ Hollywood skylten på långt avstånd) och Beverly Hills skylten.
 
Delar upp bilderna i olika inlägg, här är bilderna från dag 1
 

_______ Kommentarer ____________________________________
▲ Marianne

åh så roligt att du är "tillbaka", med nytt inlägg!! Fina bilder, jag förstår att det var ett häftigt äventyr att besöka filmstudios mm.
Hörde ju via mamsen att du träffade Sebastian också! Ibland är världen liten, eller hur?
Ha det så bra och kram 💕Marianne

Svar: härligt att du fortfarande hänger på trots sämst uppdatering ;) ska försöka hålla mig till något inlägg i veckan iaf! Ja jag gjorde ju det, väldigt konstigt att ses i L.A. av alla platser!
Ha det bäst, kram
Kristin Wannemo

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2015-02-03 ♡ 20:31:10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------