Madison, Wisconsin

Helgen spenderades i Wisconsin tillsammans med 6 andra au pairer. Tog bilen upp till Madison på lördag morgon och gick runt där en stund. Vi såg the Capitol och kollade in en farmers market som pågick runtom. Blev lite picknik vid vattnet och sen bestämde vi oss för att åka vidare till hotellet/motellet. Blev en middag på en restaurang vi sett på vägen dit och sen minigolf på den bästa banan jag någonsin spelat på. Den hade rutchkanor och vatten överallt. Placerade mig 4a av 7 tror jag (sorry mamma). Efteråt så fick man göra en extra grej och vi valde klättervägg, askul!!

Söndag så drog vi söderut i Wisconsin till Lake Geneva där jag var för några veckor sedan med min värdfamilj. Det blev några timmar på stranden och sen blev det att åka hemåt igen. Älskar att bara kunna dra iväg till en ny stad varje helg och se nya saker. Och mina älskade au pair vänner, fan va bra ni är! ♥
 Dom tre sista bilderna har Sofia tagit ♥

Hair and dress

I helgen så kom Linnea ut till mig här i suburbs, tror hon tyckte att det var skönt att fly storstadslivet för en helg. Supermysigt att ha henne här och vi tog det mest lugnt hela helgen. Men lite shopping hann vi med i lördags och middag downtown Geneva (min grannstad). Idag så hängde hon på till mitt LCC-möte som var poolhäng hemma hos en annan LCC med hennes grupp. Perfekt väder idag så det var helt klart ett utav de bättre mötena! Fick lite nya resor planerade också såhär innan min tid i Chicago tar slut, en och en halv månad kvar nu..

Linnea som är utbildad frisör testade en fin frisyr på mig i lördags och den var så fin att vi förevigade den på bild tillsammans med min klänning som jag ska ha när min värdpappas syster gifter sin i början på Augusti. Kände mig så fin!
Tack Linnea ♥

White Sox

Förra lördagen så fick jag följa med Linnea på baseball match då hennes värdfamilj inte kunde gå så hon drog med mig, Alexander och Ahmad på White Sox vs. Seattle Mariners. Jätteroligt att få se en baseball match live även om man inte alltid hänger med på vad som händer. Superglad att jag valde att följa med och tack söta Linnea för att jag fick följa med ♥

Vacation at Lake Geneva

Förra veckan så var jag och min värdfamilj på semester vid Lake Geneva i Wisconsin som är grannstaten till Illinois. Vi bode på ett mysigt familjehotell som hade ett vattenland där vi spenderade en hel del tid. Utöver det så var vi vid stranden en dag och så åkte vi på en båttur för att kolla på de stora och fina husen runtom sjön. Åt massor med gott och fick hänga lite extra med min värdfamilj under en vecka på ett av dom finare ställen jag varit på.

4th of July

Kvällen spenderades downtown med Katharina, Linnea, Becca och Beccas två kompisar hemifrån. Vi satt i grant park en stund och sen gick vi ner till vattnet och väntade på fyrverikerierna vid Navy Pier. Mysig dag!

4th of July - Bike parade

I fredags så var det 4th of July, USAs national dag. Började dagen med att jobba lite vilket bestod av att ta kort på en bike parade som hölls i området vi bor i. Hade erbjudit mig att ta kort till deras egna tidning vilket var jätteroligt. Alla hade pyntat sina cyklar så fint och vädret var perfekt!

Eftermiddagen spenderades downtown med brudarna. Bilder från det kommer upp senare!

Washington D.C. 14-15 June

Ja men för tre helger sedan dårå.. Då var jag, Rebecca och Linnea och besökte USAs huvudstad. Fin och mysig liten stad det där. När man har Chicago att jämföra med så var själva staden väldigt liten men det fanns himla mycket att se! På lördagen blev det Vita huset, Washington monument, Reflecting pool, Lincoln memorial och sen The Capitol lite på håll.

Söndagen blev det Georgetown (En mysig del av D.C.) och Arlington cemetery. Vi hann även med att träffa två saknade tjejer från training school. Maja hängde med till Arlington cemetery och Satu var gullig och skjutsade oss till flygplatsen söndag kväll. Trevlig helg med trevligt sällskap ♥

Dag 2