Clearwater, Florida

5.45 am imorse så påbörjade jag och min värfamilj vår resa till Florida. Kort flygresa på 2h och 15min?! Lite starbucks och dunkin donuts till frulle och sen va vi igång. Vi kom till lägenheten som vi har hyrt runt tre efter lunch på "Joe's crab shack" och lite grocery shopping. Drog ner till områdets pool direkt men va bara där i max en halvtimme då vattnet i poolen var svinkallt. Nästa gång ska vi snylta på området bredvids pool.. Drog till en lekpark vid stranden och sen middag på "Crabby Bill's" och eftersom att min värdpappa heter Bill så var vi tvugna att köpa en t-shirt med restaurangens namn på till honom! Imorgon blir det Sea world och jag är helt sjukt taggad!!! 
 

_______ Kommentarer ____________________________________
▲ Frida Waldt

Åh Sea World är så fantastiskt grymt! Var i Florida förra sommaren och det var lätt en av de bästa upplevelserna med resan! Hur lång tid har du kvar som Au Pair förresten? Flyttar nämligen själv till Chicago i januari! :D
Kram!
Frida

Svar: Jaa gud va kul det va där :D älskade späckhuggarna och isbjörnen, haha. Jag kom hit i September så jag har lite mindre än 10 månader kvar :) vad kul!! Vart kommer du att bo? Chicago är underbart! Du kommer att älska det :) Kram!
Kristin Wannemo

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://fridalavida.webblogg.se                2013-11-20 ♡ 11:30:10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
▲ Marianne

Åh...nu blir jag avundsjuk! Det ser superhärligt ut, med sand å hav.
Snacka om att du upplever massor, under din au-pair tid! Antar att Niagarafallen också var en häftig upplevelse?
Ha det skönt i Florida och hoppas att du får lite "Kristin-tid", så att du bara kan softa!!
Kram

Svar: Det är verkligen härligt här i Florida! Kan njuta lite åt dig också ;) Niagarafallen var riktigt coolt! Om ni inte redan varit där så åk dit! Tack Marianne <3 Hoppas att ni har det bra där hemma också, kram
Kristin Wannemo

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2013-11-20 ♡ 12:52:17
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
▲ Frida Waldt

Jag har hört mycket gott om staden så jag är definitivt positivt inställd :D
Jag kommer bo i norra delen av Chicago! Vet ju inte var någonting ligger så kan inte vara mer specifik än så tyvärr haha
Kram!

Svar: Vad bra! :D Okej, det kryllar av au pairer norr om Chicago så du kommer nog att hitta massor med nya vänner att hänga med :) Själv bor jag en timme väster om Chicago, i en jättemysig stad som heter Saint Charles!
Kram
Kristin Wannemo

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://fridalavida.webblogg.se                2013-11-22 ♡ 09:05:52
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------